söndag 22 november 2009

Kära dagbok

Idag var matte och jag uppe med tuppen och käkade frukost. Jag har fått vuxenmat nu när jag fyllt ett år :) sedan gick hon utanför dörren och husse låg instängd i sovrummet. Stackarn... Ibland tar matte med mig in där och tycker jag ska sova med henne, men det är faktiskt inte roligt med stängda dörrar! så det så...

När matte väl öppnade den där dörren och kom in igen då hade husse och jag tv-mys med lostmaraton. Husse har hållit på med det i flera dagar. Då tar han den vita soffan och jag den bruna, i alla fall när inte matte är med.



Fast nu har jag hittat en ny mysig plats. Matte har lagt en pärm och en massa papper om mig som hon säger hon ska sortera snyggt. Jag har hjälpt till så snällt så. Gått lite på de prassliga plastfickorna, nafsat lite i kanten på hennes skolböcker och försökt se vad hon gömt under pärmen. Men det kan ju vara ganska tröttsamt så nu tar jag en vilopaus på plastfickorna. Mjukt och skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar