onsdag 20 februari 2013

mrrrrmeeow

Ok, idag var det mattes idé att blogga. Jag vet inte hur mycket vettigt hon ska få ur mig för jag är just nu mycket upptagen med att värja mig mot min son. Matte fick t o m avbryta sig vid datorn för att se vad vi håller på med. Hittills har vi lyckats välta en köksstol och riva till en tråd i köksgardinen så att den fått ett helt nytt rysch. Matte verkade lagom road av vår inredninshjälp.

När jag blev mamma började jag jama på ett helt annat sätt. Lite djupare avgrundsvrål skulle vi kunna likna det vid. Oftast när jag jagat leksaker och lagt på mattan. Simba har också hittat ett nytt sätt att jama högljutt och utdraget. Rrrrrmaow, maowmaoooow! Oftast är han då rastlös och tycker antingen att det är dags för mat eller så vill han leka. Det där synkar inte alltid med min lust att leka... jag får fräsa och morra för att värja mig mot killen som nog inte vet hur stor och stark han är. Jag tycker matte kan komma ner till köket nu och servera mat!

Ja apropå mat så fick vi riktig finmat i förra veckan. Husse slog ihop mattes födelsedagsfirande och allahjärtansdag med att överraska med trerätters middag följt av en film som båda tyckte om :) Vi katter fick smaka både oxfilé och chokladmousse så vi var också rätt nöjda. Filmen? Inget för katter, men för människor rekommenderar vi nu den franska filmen "En oväntad vänskap" - något för både hussar och mattar ;)

Matte kom ner NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar