söndag 8 mars 2015

SOOOOL!

Jajamensan det är väl klart att vi är ute en dag som denna! Men visst märks det att vi inte har varit ute på ett tag. För husses och mattes del är det väl på hur trädgården ser ut... Dags för en vårstädning?? För oss katter yttrar det sig i att vi nu möter katter som tycker att vår trädgård är deras revir. Pyttsan säger jag bara! Jag har minsann sagt ifrån ordentligt så att det till och med började blöda på ena tassen och efteråt fick jag duscha för husse och matte påstår att jag luktade illa. Vi har minst sagt lite revirmarkering att ta igen. Fast jag misstänker att Simba inte kommer göra så mycket på den fronten. Ändå är det han som är störst och förmodligen starkast.

Idag åkte båda mattar iväg för att handla på förmiddagen medan husse som inte är riktigt kry var hemma med oss andra. Men i eftermiddag tycker vi att alla ska ta sig ut, i nya skor, och dricka kaffe och äta mellis och kanske röja lite i trädgården. Räfsa och sånt. Skönt att vara katt och slippa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar