tisdag 11 januari 2011

Lugna gatan


Matte är lite glömsk. Hon har glömt att jag är en lugn tjej. Kanske är hon van vid en lite nervös Simba. Men i söndags visade vi båda vilka lugna, trygga och nyfikna katter vi kan vara. Ja det är klart vi kan vara nervösa och lite rädda ibland. Det är ju då jag gömmer mig under madrassen...

Hur som helst... i söndags hade vi ett gäng glada sticktanter på besök och till mattes stora förvåning var det lillkillen här hemma som var först fram att nosa in sig på besökarna. Han börjar minsann bli vuxen. Och husse och matte får nog inte glömma att trots att han är väldigt lik sin far så är det minsann jag som har uppfostrat honom! Och förr eller senare trodde jag minsann att han skulle få något från sin gamla mamma :)

Vi tyckte i alla fall att det var rätt mysigt med lite tantbesök och som vanligt när alla samlas på ett och samma stället slår jag mig till ro för en vila på soffans ryggstöd. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar