fredag 5 november 2010

Får jag lov att presentera....

Simba Ex1 på sin första utställning söndag 3 oktober 2010


Det var en upplevelse med utställning tyckte Simba. Först var det lite jobbigt att husse och matte satt utanför buren, men när han fick vara ifred en stund passade han på att välta kudden upp-och-ner och då kände han sig lugnare.

Snygga killen var lite nervös när han kom fram till domaren, Marie Westerlund (som för övrigt var mycket trevlig!), men det gick finfint som ni förstår. Han var uppe i sin klass för nominering, men en tjusig Devon Rex visade sig svårslagen :) Han kammade i alla fall hem poängen som behövdes för Excellent.

Bedömningsformuläret hade domare fyllt i som följer (ex = excellent):
Typ: Ex lovande benstomme. Ex kropp, bra ben.
Huvud: Ex rund skalle, bra haka och profillinje och panna.
Ögon: Ex färg, Ex runda.
Öron: ex små brett satta.
Päls: Ex tät men något lång. Ex ljus creme, ex preposition.
Svans: ex kraftig
Kondition: Ex
Allmänt intryck: lovande hane

Vi är inte annat än nöjda!

Annat som har hänt sedan sist är att jag varit sjuk en sväng och fick vara på sjukhus :( Husse och matte och husses föräldrar kom då och hälsade på. Det var synd jag inte var hemma när husses föräldrar hälsade på! Men husse och matte säger i alla fall att de är så nöjda med Valla djursjukhus och att ingen av undersökningarna visade på något allvarligt. Förmodligen en infektion som jag lättare fick eftersom jag var nyligen kastrerad och lite mer känslig. Efter en antibiotikakur är jag nu på benen igen och keligare än förr!



Sist men inte minst ska jag bara nämna att vi har hälsat på Aslan och hans familj i Bankekind och sett hur bra han har det. Och så har vi suttit kattvakt åt Leona en helg. Vilka härliga barn jag har!



2 kommentarer:

  1. Oooh så ni har provat på utställning ändå och det gick ju bra med förstår jag, så roligt!! Då kanske vi träffas på nån utställning nästa år? ;D

    SvaraRadera
  2. Ja det gick fint. Vi funderar på någon mer utställning nästa år, kanske med båda två. Men vi vill inte åka för långt så får se när och var det kan bli :)

    SvaraRadera